Belevenissen van een call-agent

Bellen met een glimlach

Onze callagents maken heel wat mee tijdens hun werk. Soms lopen gesprekken zoals je had verwacht, maar soms krijgt het ook een heel andere wending. Of gebeurt er iets dat behoorlijk op de lachspieren werkt. Om die leuke, spannende, ontroerende, vreemde, verrassende gebeurtenissen te delen houden een aantal callagents een blogje bij. En dat delen we graag met u via onze site.

 

Met de deur in huis

Mijn telefoongesprek voor deze opdrachtgever begint heel gemakkelijk met een directe vraag: “Om maar gelijk met de deur in huis te vallen…” en dan mijn vraag. Het antwoord dat ik krijg is heel uitgebreid, dus ik schrijf driftig mee. Het is een goed gesprek en aan het eind krijg ik nog één onverwachte vraag terug: ‘of ik de deur ook weer even terug wil hangen!’. Dat maakt mijn werk nou zo leuk: een glimlach bij de prospect en bij mij. Op naar de volgende!

 

Afspraak!

Telkens was de persoon die ik moest hebben niet aanwezig of in bespreking. Ik ging al bijna denken dat ik aan het lijntje werd gehouden, letterlijk en figuurlijk. Maar de aanhouder wint en hij was blij dat ik terugbelde! Hij wilde graag een afspraak maken, want hij had zeker interesse in hetgeen ik hem aanbood. Bij ons in het systeem is ook een chatbox, waardoor we onderling met de collega’s kunnen kletsen. In de chatbox schrijf ik alleen maar ‘afspraak!’. De reacties van mijn collega’s zijn weer overweldigend: ‘gefeliciteerd’, ‘super’, ‘top’ en ga zo maar door. En ik, ik maak een dansje achter mijn pc. Toen ik bij Leadhunter startte had ik verwacht dat als je eenmaal wat afspraken gemaakt zou hebben, de nieuwigheid en het enthousiasme er wel van af zouden gaan. Maar niets is minder waar! Elke keer als ik een afspraak maak, voelt het als de eerste keer. Zo blij als een klein kind!

 

Nieuwe opdracht

Ik heb me goed ingelezen, ik heb nog wat gespard met de opdrachtgever, alle informatie is klaar om verstuurd te worden en nu mijn eerste belletje gaan doen. Ik kijk in mijn bellijst en zie een heleboel grote bedrijven. Ik scroll wat verder door de lijst en zie een klein bedrijfje. Ik besluit om maar klein te beginnen. Stiekem toch wat spanning, mijn eerste belletje voor deze opdrachtgever. Ik krijg een dame aan de telefoon, die hoe toevallig, dezelfde voornaam heeft als ik. Het valt haar ook op en ze zegt “mooie naam”. Het ijs is gelijk gebroken, ik kan mijn verhaal doen en alles loopt eigenlijk heel vlotjes. Ze wil zelfs al wat informatie per mail en ik spreek af haar volgende week nog even terug te bellen of alles duidelijk is ontvangen en hang op. Poeh de eerste zit erop!

 

Kriebelneus

Ik hoor de telefoon al overgaan, maar tegelijkertijd voel ik een kriebel in mijn neus opkomen. Ik beweeg mijn neus als een konijn, knijp er eens in, haal diep adem, twijfel of ik snel op ga hangen maar er wordt al opgenomen… en de prikkel is weer net zo snel weg als die gekomen was. Ik stel mezelf netjes voor en vraag naar de persoon die ik wil spreken. Ik word in de wacht gezet. En de kriebel komt terug… Weer zit ik erbij als een konijn. Oh wat ben ik blij dat ze me niet kunnen zien. Net als de persoon waarop ik wacht de telefoon opneemt klinkt er van mijn kant een heel bescheiden niesje. Ik hoor “gezondheid” en een grinnik. Na mijn excuus is het ijs gelijk gebroken. Ik vertel mijn verhaal en mag meteen een afspraak plannen! Kwam het nu door de nies of door het goede verhaal? Ik heb geen idee, maar de afspraak is binnen!

 

Ook werken bij Leadhunter? Bekijk onze vacatures!

Werken bij Leadhunter?

Kijk op onze vacature pagina of bel 088-0039800 en vraag naar Anton Brouwer.