De Leadhunter App

Een app die het leven van verkopers makkelijker maakt

Wie herkent het niet? Na een beurs heb je een koffer vol visitekaartjes die je allemaal op moet volgen. En eigenlijk zou je dat binnen enkele weken moeten doen, want lang wachten is minder kansen... En als je dan een afspraak hebt bij een potentiële klant, dan neem je uiteraard alle gegevens die je hebt verzameld mee. Je wil immers goed voorbereid naar binnen. Maar heb je echt alles? Of kijk je voor de deur nog even snel op LinkedIn bij wie je nu eigenlijk op bezoek gaat? Een goede voorbereiding is het halve werk. En daarvoor hebben we de Leadhunter app ontwikkeld: altijd goed voorbereid, altijd alle gegevens paraat en nooit meer iets vergeten. En mocht je er dan zelf niet aan toe komen, dan kan je met één druk op de knop de hulp inroepen van een professionele assistent: jouw Personal Sales Assistant van Leadhunter!

 

Opvolgen van nieuwe contacten

Kaartjes van een beurs, maar ook spontane ontmoetingen onderweg. Je krijgt een nieuwe lead en die wil je goed opvolgen. De Leadhunter app heeft hiervoor verschillende oplossingen:

  • je opent de app, vult de bedrijfsnaam en plaats in, klaar. Het systeem vult de NAW automatisch aan
  • of je maakt een foto van het kaartje en stuurt die aan je assistent. Die zet hem er dan voor je in

Uiteraard wil je wat doen met dit nieuwe contact. Of je hebt hem/haar al gesproken en wil daar een notitie van vastleggen. Beide kan je meteen doen in de app:

  • je spreekt een gespreksverslag in en het systeem zet dat om naar een geschreven verslag (speech to text)
  • je kiest een datum waarop je het contact wil opvolgen, de app geeft je die week een reminder
  • desgewenst kan je met één klik op de knop je assistent vragen om de opvolging voor je te doen

 

Bij de potentiële klant op bezoek

Uiteraard heb je alle benodigde gegevens bij je als je op pad gaat. Maar soms heb je een ingelast bezoek, of belt iemand met een vraag. De Leadhunter app biedt op dat moment uitkomst:

  • alle prospects uit de diverse lijsten meteen op te roepen en in te zien
  • meteen inzicht in de laatste gespreksverslagen, zowel van jezelf als van je assistent
  • alle NAW gegevens en de gegevens van je contactpersoon met één klik te vinden

 

Gespreksverslag meteen na het gesprek

Een verkoper voert vaak meerdere gesprekken op een dag. En 's avonds moeten dan de gespreksverslagen worden gemaakt. Voor jezelf en voor je manager, die wil immers ook graag weten wat de buitendienst doet. Ook hier biedt de app uitkomst:

  • direct na je gesprek klik je op de naam van de klant in de app en spreekt het verslag in
  • uiteraard kan je ook weer direct een opvolg-reminder inplannen voor jezelf of je assistent
  • alles bij wijze van spreken onder het lopen naar je auto. Alles vastgelegd in 1 minuut

 

Analyses en rapporten

Naast je app heb je ook een inlog voor de pc. Die biedt de mogelijkheid om allerlei analyses te doen: hoeveel zit er in de pipeline en hoeveel komt er uiteindelijk uit. Ook de manager kan dit inzien via zijn inlog. Bij meerdere verkopers kan hij het overzicht voor de hele groep zien of per verkoper. En mocht er een bel-opdracht van Leadhunter lopen dan kan hij via deze inlog ook de voortgang van die opdracht volgen:

  • duidelijk overzicht van de resultaten per verkoper
  • makkelijk zoeken in de contacten en de laatste status nazien
  • eenvoudig gegevens aanvullen of aanpassen indien nodig
  • handige agenda waarin de toekomstige reminders zijn terug te vinden
  • chatbox om met je assistent van gedachten te wisselen over de aanpak

 

 

Past de Leadhunter App bij jou?

Je betaalt een vaste vergoeding per maand voor de licentie. Eventuele ondersteuning door een assistent wordt per uur afgerekend. Je manager kan daarvoor een prepaid tegoed klaarzetten: een bedrag dat jij als verkoper aan ondersteuning mag gebruiken. Nooit verrassingen achteraf en een duidelijk overzicht wat we voor dat prepaid bedrag doen. Onze Manager New Business neemt de mogelijkheden graag met je door. Klik hier om een account aan te maken, of bel 088-0039888 en vraag naar Susan Raitt.