Happy Call tips

Wat is een 'Happy Call'?

Happy Calls worden vaak gebruikt binnen de autobranche. Na afloop van een aankoop of service informeert de verkoper of bedrijf per telefoon naar de tevredenheid bij de klant. Als de klant tevreden is 'bevestigt' het uitspreken daarvan het gevoel bij de klant zelf. Positief effect hiervan is dat deze klant eerder geneigd is zijn/haar tevredenheid ook verder te vertellen. Bij kritiek of aandachtspunten geeft deze feedback het bedrijf direct de mogelijkheid om hier actie op te ondernemen. De uitkomst van dit telefoongesprek is dus meestal positief, vandaar de term 'Happy Call'.

 

happy call

 

Happy Calls in de B2B markt

We nemen aan dat veel bedrijven in de B2B-markt hun klanten goed kennen. De informatie die ze krijgen in deze klantrelatie is zeer waardevol. Echter... heeft een bedrijf een warme relatie met een klant, dan komen problemen minder snel boven water. Je kunt problemen pas oplossen als je het bestaan ervan weet. Ook het psychologische aspect is heel belangrijk in de B2B. Klanten willen niet het gevoel hebben een nummer te zijn. En terecht. Een eenvoudig informerend telefoontje kan wonderen doen. Ruim daarom af en toe tijd in voor een persoonlijk contactmoment met uw klant. Vragen die u kunt stellen zijn bijvoorbeeld:

 

  • "Hoe gaat het met de bestellingen?"
  • "Gaat de levering van (...) naar wens bij je?"
  • "Hoe bevalt de aanschaf van (...)?
  • "Heb je mijn hulp momenteel ergens voor nodig?"

 

Kortom, over alle aspecten die de klanttevredenheid bepalen. Maak eventueel vooraf een lijstje van zaken waar u naar kunt informeren.

 

Van Happy Call naar een review op uw site

Reviews vormen een bron van informatie voor bedrijven. Uit onderzoek in 2017 blijkt dat 30% van de B2B beslissingen genomen wordt op basis van online informatie die er beschikbaar is over u. Reviews van andere klanten zijn waardevolle informatie voor potentiele nieuwe klanten.

 

Waarin kan Leadhunter u helpen?

  • We plaatsen steeds nieuwe sets reviews op uw website. Altijd actueel dus.
  • Nieuwe reviews zijn goed voor de vindbaarheid op Google
  • We kunnen reviews voor u doorzetten naar landelijke reviewsites

 

Happy Calls zijn nuttig voor klant en bedrijven

Voor u als bedrijf is het goed te weten hoe het gaat met uw klant, en wat u kunt doen om deze tevreden te houden/maken. Plan daarom regelmatig tijd in voor het contact-houden met uw bestaande relaties. U versterkt hiermee uw warme B2B-klantrelatie en kunt de feedback uit deze Happy Call nuttig gebruiken om uw product of service te verbeteren.

 

Leadhunter: uw partner in succesvolle happy calls!

Hulp nodig bij uw HappyCalls? Neem contact op met Leadhunter.

Onze Manager New Business neemt de mogelijkheden graag met u door. Klik hier om een account aan te maken, mail naar susan@leadhunter.nl of bel 088-0039888 en vraag naar Susan Raitt.