HappyCalls

Waarom noemen we onze service calls 'HappyCalls'?

HappyCalls zijn een bekend begrip in de automotive. Na aankoop van een auto is de kans groot dat u gebeld wordt om te vragen of alles goed is verlopen. Dit heeft twee redenen: ten eerste is daar de psychologie: als een klant aan de telefoon zelf vertelt wat hem zo goed bevalt aan de nieuwe auto of de garage waar deze vandaan komt, dan is de kans groter dat hij daar ook binnen zijn sociale netwerk of op social media over 'getuigt'. De positieve gedachten komen door de happycall top of mind; de klant denkt erover na en vormt er zich een mening over. Mocht er toch iets fout zijn gegaan, dan kan het autobedrijf het maar beter meteen weten en het oplossen. Ook dan is het dus een positief gesprek geweest. En aangezien doorgaans meer dan 90% van deze gesprekken een heel 'blij' karakter hebben wordt dit type belwerk in de automotive ook wel 'happycalls' genoemd.

 

happycalls

 

HappyCalls in de B-to-B markt

Je zou denken dat bedrijven in de B-to-B markt hun klanten toch wel goed kennen. Gek genoeg halen we juist daar zeer nuttige informatie naar boven. Juist door de langdurige relatie komen problemen soms maar moeizaam aan het licht. Maar je wil het wel weten om eraan te kunnen werken... En ook het psychologische aspect is heel belangrijk in de B-to-B. Klanten willen graag belangrijk gevonden worden. En terecht. Een simpel telefoontje kan wonderen doen op dat vlak. Gewoon een extra persoonlijk contactmoment om door te nemen hoe het gaat met het bestellen (niet iedereen vindt uw bestelmethode makkelijk), met de leveringen (vaak out of stock?), met de commerciële contacten, etc. Kortom, over alle aspecten die de klanttevredenheid bepalen.

 

Van telefonisch contact naar een review op uw site

Reviews zijn belangrijk voor bedrijven. Uit onderzoek in 2021 blijkt dat 30% van de B-to-B beslissingen wordt genomen op basis van online gevonden informatie over de leverancier. Leadhunter helpt u om een steeds verversende set met reviews op uw eigen website te hebben. Goed voor de vindbaarheid op Google en goed voor de potentiële klanten die zich op internet oriënteren. Uiteraard kunnen deze reviews ook worden doorgezet naar landelijke review sites. We helpen u daar graag bij.

 

Leadhunter: uw partner in succesvolle Happycalls!

HappyCalls van Leadhunter, iets voor u?

Onze Manager New Business neemt de mogelijkheden graag met u door. Klik hier om een account aan te maken, mail naar susan@leadhunter.nl of bel 088-0039888 en vraag naar Susan Raitt.