Kies de klanten die bij u passen

Zijn de klanten van nu ook de topklanten van morgen?

Het is verbazingwekkend hoe snel een goede crisis wordt vergeten... We zien veel bedrijven die heel druk zijn met klanten die ze net jaren hebben moeten missen. Omdat juist die klanten in tijden van crisis andere belangen bleken te hebben. Of liever ergens inkochten waar het goedkoper kon. Begrijpelijk, maar één ding weet je dan zeker: bij de volgende crisis zijn ze ook weer net zo snel weg. En die crisis komt vroeger of later, dat is zeker. Dan is het verstandig om in goede tijden de klantenmix te kiezen die écht bij je past.

 

De eigenschappen van een goede klant

Uiteraard wil iedereen graag klanten die weinig aandacht vragen en goed betalen... Dooddoener. Maar gezien het bovenstaande is het misschien toch mogelijk om eigenschappen te hangen aan klanten die echt goed bij u passen. Welke branches bleven bijvoorbeeld toch bij u kopen in de afgelopen jaren? En waarom zou dat zo zijn? Is uw product of dienst wellicht juist voor die doelgroep heel belangrijk voor het succes van hun eigen business? Belangrijker wellicht dan in andere branches? En hoe zit het met andere kenmerken: locatie, aantal FTE, eigen R&D-afdeling of niet, afzetmarkten van de klant, etc. Een keer brainstormen over dit soort vragen kan veel inzicht geven over de topklanten van morgen. Juist nu het lekker druk is.

 

Leadhunter helpt u de juiste klanten te benaderen

Wij gaan graag het gesprek met u aan over de klantenmix van nu en voor de toekomst. Als we samen de 'sleuteltjes' kunnen vinden van uw succes, dan kunnen we ook de schiftingsvragen stellen die daarbij horen. En op die manier gerichte acquisitie voor u doen. Alleen afspraken met prospects die echt goed bij u passen. Nu en in de toekomst.

 

Leadhunter: uw partner in acquisitie, salescoaching en salesopleidingen!

Past Leadhunter bij u?

Warme acquisitie is niet voor ieder bedrijf de beste weg. Dit heeft vooral te maken met de ‘lifetime value’ van een klant. De investering in warme acquisitie moet immers worden terugverdiend. Ook de grootte van de doelgroep is belangrijk in de acquisitie-strategie. Onze Manager New Business neemt de mogelijkheden graag met u door. Klik hier om een account aan te maken, of bel 088-0039888 en vraag naar Susan Raitt.