Werkwijze
Vertrouwd, maar toch anders

Het optimale samenspel tussen mensen en systemen

Mensen maken het verschil. Dat zegt natuurlijk ieder bedrijf, maar leer ons kennen en ervaar het zelf. We zijn dan ook trots op onze bedrijfscultuur, op onze normen en waarden en op onze oplossingsgerichtheid. Dat zie je terug in nét even dat stapje extra doen, nakomen wat we beloven en ook in moeilijke situaties altijd de kansen zien. Uiteraard altijd met een glimlach; we hebben die 'smile' zelfs in ons logo verwerkt.

Onze open bedrijfscultuur zie je terug in onze systemen. Alle gespreksverslagen zijn zichtbaar voor de opdrachtgever. Het gaat immers niet alleen om de new-business-afspraken die we maken, het gaat ook om de informatie die we uit de markt halen: waarom heeft de één wel en de ander geen interesse in het aanbod. Daar leren wij van, maar nog belangrijker: daar leert onze opdrachtgever ook van. Een menselijke aanpak ondersteund door slimme systemen, zo helpen we onze opdrachtgevers hun doelen te bereiken.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Kennismaking

Iedere succesvolle samenwerking begint met een eerste kennismaking. We willen graag weten wat de visie van het bedrijf is, waar de uitdagingen liggen en welke marktkansen er zijn. Vaak wordt zo'n eerste gesprek al meteen een soort strategische brainstorm. Door onze jarenlange ervaring in diverse branches kunnen we immers meedenken over nieuwe markten en PMC's, en ook inzichten uit andere branches delen die wellicht van nut kunnen zijn. Als die 'klik' er is dan kunnen we samen bergen verzetten. De beste gesprekken hebben we vaak met bedrijven die van tevoren aangeven dat ze denken dat hun acquisitie niet uitbesteed kan worden, gezien de specifieke markt die ze bedienen. Laten wij nu net een team hebben van mensen die heel goed zijn in het doorgronden van dit soort markten (zie: over ons). Denk jij ook dat we je niet kunnen helpen? Neem dan contact op voor een kennismaking, kost een uurtje en kan zomaar leiden tot een jarenlange interessante samenwerking!

Geen contracten

Leadhunter heeft zijn roots in Zeeland. Wellicht heeft het daarmee te maken, maar wij vinden vertrouwen belangrijker dan contracten. Als we besluiten samen te gaan werken, dan willen we graag dat onze opdrachtgevers bij ons blijven omdat ze tevreden zijn, niet omdat ze een jaarcontract hebben getekend. Houdt ons ook scherp: we zijn zo goed als onze laatste resultaten en blijven knokken om mooie afspraken te maken voor onze klanten. Iedere week weer, ook als we al jarenlang samenwerken. Zie ook onze missie en visie, dat is waar we voor staan en daar mag je ons op aanspreken. Graag zelfs, goede en open communicatie is immers het cement in partnership. Samen leren, samen successen delen en samen groeien. Dat is de Leadhunter-methode!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Team samenstellen

Niet iedereen past op iedere opdracht. We hebben 'techneuten' in ons team en 'financials', mensen die goed passen bij de overheid en mensen die beter passen bij het MKB. De toon maakt de muziek; met een directeur van een multinational praat je anders dan met een ZZPer. Niet beter of slechter, maar 'anders'. Je in kunnen leven in wat die persoon bezig houdt, wat hij of zij belangrijk vindt en hoe je het aanbod van onze opdrachtgever het beste voor het voetlicht brengt. Acquisitie is een vak, waarbij je je aanpak aanpast aan de doelgroep. Daarom kijken we bij iedere opdrachtgever welke mensen uit ons team het beste passen bij de doelmarkt, bij het product en bij de 'tone of voice' die de opdrachtgever zelf heeft. We bellen immers uit zijn/haar naam.

Meer over ons team

Doelmarkten bepalen

Meestal komt het in de eerste brainsstorm al uitgebreid aan bod, maar het bepalen van de doelgroep is zo belangrijk dat we daar veel tijd aan besteden. Leadhunter heeft toegang tot verschillende data-leveranciers en denkt graag mee over adressenbestanden. Overigens bellen we alleen bedrijven, geen consumenten. Uiteraard denken we graag mee over de grens: Nederland is een exportland en veel van onze klanten zijn geïnteresseerd om uit te breiden naar nieuwe landen. Leadhunter heeft native speakers Vlaams, Frans, Duits, Engels en Spaans in het team. Sterker nog, onze medewerkers zijn verspreid over heel Europa, waardoor we niet alleen de taal kennen, maar ook de cultuur 'voelen'. We gaan dan ook graag het gesprek aan over welke markten interessant kunnen zijn voor jouw bedrijf, zowel lokaal (in Nederland) als internationaal.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Van afspraak tot order

We zijn ons heel bewust dat de afspraken die we maken voor onze opdrachtgevers slechts het begin zijn van het commerciële proces. Na die eerste afspraak volgt doorgaans een tweede afspraak, een offerte, het nodige overleg over die offerte en dan, als alles gaat zoals het hoort: de order! Leadhunter ondersteunt ook in deze fase. Via de Leadhunter-Pro-app kan (de accountmanager van) onze opdrachtgever heel makkelijk zijn gespreksverslagen invoeren en de status van de sales-funnel bijhouden. Zodat wij weten wat er besproken is en waar gewenst kunnen ondersteunen. Bijvoorbeeld bij de opvolging van de offerte of voor het plannen van een vervolgafspraak. Zie de uitleg over Leadhunter-Pro of bel 088-0039888 voor een demo. Met deze ondersteuning helpen we om het salesproces te stroomlijnen en effectiever te maken. Immers niets zo jammer als een lead die koud wordt in de tijd. Goede opvolging verhoogt het resultaat. Maar uiteraard altijd op een warme manier, nooit opdringerig en altijd met kennis van zaken.

 

Meer weten? Bel 0031-880039888

Of mail naar info@leadhunter.nl voor een kennismakingsgesprek. We zien er naar uit!

 

 

Om je zo goed mogelijk te informeren gebruiken wij cookies op onze website. Door op 'Accepteer cookies' te klikken of door deze website verder te bezoeken ga je akkoord met het plaatsen van cookies.